Logotype Ovanåkers kommun
Här är du:

Om något allvarligt händer

Det kan vara farligt att vara ute när det hänt en olycka.
En varningssignal varnar människor om det är farligt.
En varningssignal är ett högt ljud som låter i 7 sekunder.

När du hör en varningssignal måste du gå in. Du ska stänga alla dörrar, fönster och ventiler där luft kan komma in i huset.

Du ska lyssna på radion. På radion får du veta vad som har hänt och vad du ska göra.

Den informationen kallas för VMA, Viktigt Meddelande till Allmänheten.

Till höger om den här texten hittar du telefonnummer som kan vara bra att ringa om man behöver hjälp.

Publicerad 2012-01-03
Dela
Kontakt

SOS Alarm


Tfn 112

Kontakt

Ovanåkers kommun
Långgatan 24
828 80 Edsbyn
Tfn 0271-570 00
kommun@ovanaker.se

Information

RSS-flöde:
Ovanåkers kommuns rss-flöde
© Ovanåkers kommun 2012